Nedir Bu Online Uçmak ?



Simülasyonları sanal olarak uçuyorsunuz. Peki neden bunu reel hayattaki yaklaştırmak için neden online olarak uçmuyorum? Diye düşündünüz mü ? Yada düşündünüz de cevabını mı bulamadınız ? Her neyse kısaca olaya gireyim. Sanal alemde elinizdeki simülasyonu kullanarak sizin gibi  başka pilotlar ile uçmanızı sağlayan 2 platform var. İvao ve Vatsim.  Bu iki platformda da hrm pilotlar hemde ATC ler bulunmakta. Düşünün kalkıyorsunuz  vekalkış izninden motor kapatmaya kadar her adımda reeeldeki gibi kontrolör ile uçuyorsunuz. Harika bir olay. Tabi bu uçuşları direk aa ivaoda online olayım hemen uçarım gibi düşünmeyin. Yazının başında ne demiştim ? Gerçeğe yakınlaştırmak... Öyleyse ivao hesabı açtım hadi uçayım diye düşünmeyin. Sonuçta simdeki atc ile bu ortamdaki atc arasındaki fark birinde yaptıklarınız robotları etkilerken diğerinde gerçek sizin gibi kanlo canlı insanları etkiliyor... Şimdi kısaca bu iki platformdan bahsedelim. İkisi arasında çok bsriz farklar yok aslında, sadece bağlantı programları ve arayüz farkları dışında öyle şu daha iyi denecek kıyaslamalar yapmayacağım. Vatsim mi ivao mu derseniz ben ivao uçuyorum çünkü türkçe belgelere ulaşmak daha kolay. Pilotluk açısından ikisi arasınds öyle çok fark olmasa da iş ATC kısmına gelince biraz değişiyor burada prosedür ap ayrı.... Şöyle ki ivaoda 0 saatiniz bile olsa divizyonun belirlediği meydanlarda sektör açabilirsiniz daha sonra rütbe atlayarak LTBA gibi yoğun meydanlara geçebilirsiniz ama vatsimde olay biraz farklı, ivaoda ki gibi herkes sektör açamıyor TRVACC  (vatsim tr hava sahasu kontrolü) tarafından görevlendirilen biri size eğitim veriyor ve sırayla delivery ground gibidğitim ala ala daha reelist bir şekilde ilerliyorsunuz direk tower açayım yok yani.

Bu ağlarda nasıl uçacağınız ile ilgili detaylı bir video yapacağım ve buradan atacağım bu yazım sadece nasıl olduğu ile ilgiliydi.  Yeni başlayanlara tavsiyem çağrı kodunuzun sonuna  mutlaka T eki ekleyin Ör: THY45YT THY5T PGT89MT.... gibi. Bu atc ve diğer pilotların sizin yeni başladığınızı anlamalarına ve ona göre davranmalarına sebep olur ki bu gayet iyi birşey....Mesela  ben ivaoda sektör açınca atis doğrulaması isterim, eğer t eki olan birisi gelirse nasıl yapacağını anlatır yardımcı olurum, meydandaki trafiğe göre kendim okurum ama uçuş saati fazla olan biri varsa o atis doğrulaması olmadan kalkamaz :).

İlk başlarda -uçak eğitimş yani tip eğitimini yaptığınızı kısaca uçuraczğınız uçağı öğrendiğinizi var sayarak diyorum- mutlaka muhaberat çalışması yapın. Mesela ilk klerans isterken direk geri itme için hazırım derseniz atc den alacağınız cevap Türkçe ise THY109T kleransınız yok lütfen klerans alın , İngilizce ise THY109T you do not have an IFR clerance olur. E hocam ama T eki koydum yardımcı olsunlar dediğinizi duyar gibiyim... Müsaitlik durumuna göre yardımcı olabilir elbet ama sonuçta ATC nin işi hava trafiğini öğretmek. Yeni trafiklere eğitim vermek değil. He bide şu kısmı var. Siz hobinizi yapıyorsunuz tamam eğleniyorsunuz peki karşıdaki de hobisini yapıyor. O yüzden döküman okumakta fayda var. Hepsini sırayla burada  paylaşacağım. Şimdilik tip eğitimine devam.  Son olarak eğer ilk uçuşunuzu yaptığınızda uluslar arası bir uçuş olacaksa Almanya dan uzak durmanızı tavsiye ederim, he kendinize güveniyorsanız o ayrı tabi ama klerans ydni öğrendim ingilizcem pek yok diyorsanız Türkiye içi kalmanızda fayda var... Bir sonraki yazım olacak olan ivao ya sıfırdan başlıyoruz içeriğinde görüşmek üzere. Takipte kalın her şeyi sıfırdan anlatacağım...

Ve böylece ilk yazımın da sonuna gelmiş olduk...


Yorum Yaz

Yorum yazarken lütfen saygı çerçevesini aşmayınız. Google, Disqus ve Facebook hesapları aracılığıyla yorum yazabilirsiniz.

Daha yeni Daha eski