Biraz Sanal Biraz Gerçek...

Güncel İçerikler

7 Tem 2018

IVAOda Okyanus Ötesi Uçmak





IVAO Okyanus Ötesi Uçuş Nasıl Yapılır
Merhabalar bu yazımda sizlere IVAO ağında okyanus ötesi uçuşlarda ATC olduğu zaman neler yapılır bundan bahsedeceğim.

Birçok kişi Oceanic Control gördüğü zaman uçuştan vazgeçebiliyor veya bağlantıyı kapatıyor yazıyı okuduğunuz zaman artık çekinmeden sizde Oceanic Control ile temas kurabilecek ve bu zevki yaşayabileceksiniz.

Oceanic Kontrolün Centerdan Farkı Nedir ?

İkisini de normal center pozisyonu olarak düşünebilirsiniz. Oceanicteki tek fark her waypointi geçtikten sonra raporlama yapacak olmanız.

Normal Kleransımı Aldım Havadayım Neler Olacak ?

Havada center pozisyonunun kontrolünde ilerliyorsunuz. Center bir noktadan sonra sizi Oceanic Control e gönderecek ve sizden Oceanic Klerans almanızı isteyecek. Frekansa geçip kontrolör ile temasa geçeceksiniz

Eğer bir center tarafından gönderilmeden kendiniz Oceanic TMA ya girerseniz aşağıdaki gibi bir konuşma olacaktır
     Pilot:Santa Maria Oceanic Good Day THY7232
     ATC: THY7232 Standby! / Pass Your Message ( Standby denirse ATC size geri çağrı yapana kadar beklemeniz gerekir!. Pass Your Message derse aşağıdaki gibi devam edebilirsiniz)
     Pilot: THY7232Airbus A330 inbound MALOT Estimating MALOT at  1500Z, Request Oceanic Clerance, Fligh Level 370Mach decimal 85and Maximum FL390     ATC: THY7232, Roger Standby
     ATC: THY7232 Oceanic, Are you ready for copy your oceanic clerance ?
     Pilot: Oceanic THY7232 Pass your message
     ATC: (Burada genelde IVAP tan gönderidiğiniz FPlani okurlar. Geçeceğiniz boylamları söylerler. not alın geri okuma yapacaksınız bazen değiştirebiliyorlar!)
     Pilot: /Readback/
     ATC: THY7232  readback is correct,

Açıklama
Açıklama: Çağrı KodunuzUçak tipinizşu anda inbound olduğunuz waypoint, Şu anda inb. olduğunuz waypointte ne zaman olacağınız (Saat Zulu time olmalı. Ocenaic geçişlerde simülatörünüzün UTC zamanını gerçek zamana almanız gerekiyor. Raporlamalarda gerçek zaman kullanılacak!), Şu anki uçuş seviyenizŞu anki hızınız, Maximum çıkacağınız uçuş seviyesi,


Eğer bir center kontrol tarafından gönderilirseniz aşağıdaki gibi bir konuşma geçer.  Oceanic bölgesine girmenize 30 DK kala center frekansından oceanic frekansına geçip klerans alırsınız

     Pilot:Santa Maria Oceanic Good Day THY7232 Requesting Oceanic Clerance
     ATC: FPlanın aynısı veya değiştirilmiş bir klerans verir
     Pilot:Readback yapar
     ATC: THY7232 Readback is correct clear to switch previous frequency.

Bu diyalogdan sonra eski frekansınıza gideceksiniz. Oceanic in alanına gelene kadar orda kalacaksınız ve center kontrol  oceanic TMA ya geçtiğinizde sizi kalıcı olarak transfer edecek. Oceanice geçtiğinizde yapacağınız şey pozisyon raporlamaktır. FMC deki pos report sayfasına bakarak verileri elde edeceksiniz. Simülatördeki UTC saati ile gerçek hayattaki UTC saatinin aynı olduğundan emin olmanız gerekiyor!!

     Pilot: Oceanic THY7232 Position Report
     ATC: THY7232 Pass your message / Standby! ( Standby derse size çağrı yapana kadar bekleyeceksiniz=
     Pilot: THY7332 Passed MALOT at 1515Z , Flight Level 370 , Mach decimal 85  estimating 53 North 20 West at 15:37ZNext 53North 30 West                                  ATC: (Yukarıdaki mesajınızı readback yapar                                                                  Pilot: Oceanic THY7232 Readback Correct

Açıklama
Açıklama:Çağrı Kodunuz ve Oceanice girdiğiniz way point ve o waypointi geçtiğiniz saat, Geçtiğiniz uçuş seviyesi. Geçtiğiniz hız. Şu an inbound olduğunuz boylam veya WP  ve orada olacağınız tahmini zaman, İnbound olduğunuz noktadan sonra gideceğiniz Boylam/WP


Size verebileceğim Tavsiyeler
  1. ATC kleransı FPnin aynısı olarak vermeyebilir. Size vereceği kleransı not alıp o şekilde readback yapmanızda fayda var. 
  2. ATC Size şu waypointten geçme veya şu saatten önce burada olma gibi talimatlar verebilir. Hazır olun örneğin (tamamiyle sallıyorum bu WP yi) THY7232 Won't arrive 50North20West before 1520 Z. Bunlara kesinlikle uyun hızınızı düşürün vs. Başka bir uçakla çarpışmanıza bile sebep olabilir bu. 
  3. Eğer step climb noktasına geldiyseniz bunu bildirerek tırmanabilirsiniz. ATC izin vermezse tırmanmayın. 
  4. Bu en önemlisi!! Sakın ATCler ile konuşmaya çekinmeyin. Hangi pozisyon olursa olsun. Emin olun yardımcı oluyorlar. Ben ilk okyanus uçuşumda 50North20West demektense 5020Nort diye okuma bile yaptım seve seve yardımcı oldular bana. O yüzden çekinmeyin. Hatanız veya eksiğiniz olabilir bunlardan çekinmeyin. Yazılı muhaberat kurmayın mümkün olduğunca sesli konuşun eğer anlayamazsanız yazılı olarak göndermesini isteyin. Bu hem sizin hemde onun için daha kolay olacak ve tecrübe kazanmanızı sağlayacaktır. 


Bütün mantık bunun üzerine kurulu. Yukarıdaki prosedürü oceanic içerisinde her waypoint geçtikten sonra değiştirip okuyacaksınız 😉 Çokta zor değilmiş aksine eğlenceli gibi görünüyor dimi. Unutmadan son bir not eğer bir etkinlik esnasında uçuyorsanız sıranızı kaptırmamaya özen gösterin çünkü bu posizyon raporlamalarının yapılması zorunludur :)  Birde oceanic controlden normal center a geçince herşey centerdaki gibidir yani Oceanic TMA dan çıkınca normale döneceksiniz centera pozisyon raporlama yapmayacaksınız :)

Sanal Gökyüzünde Görüşmek Üzere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sayfalar