Online Ağlarda Oceanic Kontrol İle Muhaberat





IVAO / Vatsim'de Okyanus ( Oceanic Kontrol) Kontrol ile Muhaberat
Merhabalar bu yazımda sizlere IVAO ve Vatsimdeokyanus ötesi uçuşlarda ATC olduğu zaman neler yapılır bundan bahsedeceğim.

Birçok kişi Oceanic Control gördüğü zaman uçuştan vazgeçebiliyor veya bağlantıyı kapatıyor yazıyı okuduğunuz zaman artık çekinmeden sizde Oceanic Control ile temas kurabilecek ve bu zevki yaşayabileceksiniz.

Oceanic Kontrolün Centerdan Farkı Nedir ?

İkisini de normal center pozisyonu olarak düşünebilirsiniz. Oceanicteki tek fark her waypointi geçtikten sonra raporlama yapacak olmanız.

Normal Kleransımı Aldım Havadayım Neler Olacak ?

Havada center pozisyonunun kontrolünde ilerliyorsunuz. Center bir noktadan sonra sizi Oceanic Control e gönderecek ve sizden Oceanic Klerans almanızı isteyecek. Frekansa geçip kontrolör ile temasa geçeceksiniz. Genellikle 30 dakika önce yönlendirme yapılır, klerans alındıktan sonra bir önceki frekansa geri dönülür.

Eğer bir CTR Control tarafından gönderilmeden kendiniz klerans almak için bağlanırsanız aşağıdaki gibi bir konuşma olacaktır.
Pilot:Santa Maria Oceanic Good Day THY7232
ATC: THY7232 Standby! / Pass Your Message ( Standby denirse ATC size geri çağrı yapana kadar beklemeniz gerekir!. Pass Your Message derse aşağıdaki gibi devam edebilirsiniz)
Pilot: THY7232Airbus A330 inbound MALOT Estimating MALOT at  1500Z, Request Oceanic Clerance, Fligh Level 370Mach decimal 85and Maximum FL390     ATC: THY7232, Roger Standby
ATC: THY7232 Oceanic, Are you ready for copy your oceanic clerance ?
Pilot: Oceanic THY7232 Pass your message
ATC: (Burada genelde IVAP tan gönderidiğiniz FPlani okurlar. Geçeceğiniz boylamları söylerler. not alın geri okuma yapacaksınız bazen değiştirebiliyorlar!)
Pilot: /Readback/
ATC: THY7232  readback is correct, Switch previous frequency.

Açıklama
Açıklama: Çağrı KodunuzUçak tipinizoceanic kontrol alanına gireceğiniz waypoint, Şu anda inb. olduğunuz waypointte ne zaman olacağınız (Saat Zulu time olmalı. Ocenaic geçişlerde simülatörünüzün UTC zamanını gerçek zamana almanız gerekiyor. Raporlamalarda gerçek zaman kullanılacak!), Şu anki uçuş seviyenizŞu anki hızınız, Maximum çıkacağınız uçuş seviyesi,

Yukarıdaki örnekte MALOT fixi üzerinden giriş yapacağımızı belirttik. Bu noktada kontrolör bize MALOT noktasında belirli bir saatten sonra bulunmamamızı isteyebilir bu talimata uymanız lazım.

Bu diyalogdan sonra eski frekansınıza gideceksiniz. Oceanic in alanına gelene kadar orda kalacaksınız ve center kontrol  oceanic TMA ya geçtiğinizde sizi kalıcı olarak transfer edecek. Oceanice geçtiğinizde yapacağınız şey pozisyon raporlamaktır. Boeing uçaklarda FMC deki pos report sayfasına bakarak verileri elde edebilirsiniz. Airbus uçaklarda leg sayfasından faydalanabilirsiniz. 


Simülatördeki UTC saati ile gerçek hayattaki UTC saatinin aynı olduğundan emin olmanız gerekiyor!!

Pilot: Oceanic THY7232 Position Report
ATC: THY7232 Pass your message / Standby! ( Standby derse size çağrı yapana kadar bekleyeceksiniz.
Pilot: THY7332 Passed MALOT at 1515Z , Flight Level 370 , Mach decimal 85  estimating 53 North 20 West at 15:37ZNext 53North 30 West                                  ATC: (Yukarıdaki mesajınızı readback yapar                                                                    Pilot: Oceanic THY7232 Readback Correct

Açıklama
Açıklama:Çağrı Kodunuz ve Oceanice girdiğiniz way point ve o waypointi geçtiğiniz saat, Geçtiğiniz uçuş seviyesi. Geçtiğiniz hız. Şu an inbound olduğunuz boylam veya WP  ve orada olacağınız tahmini zaman, İnbound olduğunuz noktadan sonra gideceğiniz Boylam/WP


Size verebileceğim Tavsiyeler
  1. ATC kleransı FPnin aynısı olarak vermeyebilir. Size vereceği kleransı not alıp o şekilde readback yapmanızda fayda var. 
  2. ATC Size şu waypointten geçme veya şu saatten önce burada olma gibi talimatlar verebilir. Hazır olun örneğin (tamamiyle sallıyorum bu WP yi) THY7232 Won't arrive 50North20West before 1520 Z. Bunlara kesinlikle uyun hızınızı düşürün vs. Başka bir uçakla çarpışmanıza bile sebep olabilir bu. 
  3. Eğer step climb noktasına geldiyseniz bunu bildirerek tırmanabilirsiniz. ATC izin vermezse tırmanmayın. 
  4. Bu en önemlisi!! Sakın ATCler ile konuşmaya çekinmeyin. Hangi pozisyon olursa olsun. Emin olun yardımcı oluyorlar. Ben ilk okyanus uçuşumda 50North20West demektense 5020Nort diye okuma bile yaptım seve seve yardımcı oldular bana. O yüzden çekinmeyin. Hatanız veya eksiğiniz olabilir bunlardan çekinmeyin. Yazılı muhaberat kurmayın mümkün olduğunca sesli konuşun eğer anlayamazsanız yazılı olarak göndermesini isteyin. Bu hem sizin hemde onun için daha kolay olacak ve tecrübe kazanmanızı sağlayacaktır. 


IVAO'da buna dair bilgilendirme yazıları bulunmaktadır. İlgili sayfaya göz atmanızda fayda var IVAO OCC


Oceanic kontrol ile muhaberatla alakalı video / yayın gelecektir. Haberdar olmak için bizi twitch üzerinden takip edebilirsiniz

Yorum Yaz

Yorum yazarken lütfen saygı çerçevesini aşmayınız. Google, Disqus ve Facebook hesapları aracılığıyla yorum yazabilirsiniz.

أحدث أقدم